NAJCZĘŚĆIEJ ZADAWANE PYTANIA

Na wszystkie produkty TB Print jest wieczysta gwarancja aż do wyczerpania nośnika barw ( tuszu lub tonera).
Klient ostateczny reklamuje produkt w miejscu zakupu. Klient AB w Ab poprzez abonline lub kontakt z callcenter.
Przede wszystkim proszę nie naprawiać drukarki samodzielnie. Proszę skontaktować się ze sprzedawcą. Drukarka zostanie naprawiona na miejscu lub odesłana do serwisu.Po kontakcie z naszym serwisem podejmiemy decyzję co do naprawy w wyznaczonym przez nas nieautoryzowanym punkcie serwisowym w Państwa okolicy lub konieczne będzie wysłanie drukarki do AB w celu dokonania naprawy.
Przede wszystkim proszę nie naprawiać drukarki samodzielnie. Proszę skontaktować się ze sprzedawcą. Gwarantujemy naprawę drukarki w przypadku, gdy niezależny serwis potwierdzi, że bezpośrednią przyczyną awarii był produkt TB Print. Drukarka zostanie naprawiona na miejscu lub odesłana do serwisu. Po kontakcie z naszym serwisem podejmiemy decyzję co do naprawy w wyznaczonym przez nas nieautoryzowanym punkcie serwisowym w Państwa okolicy lub konieczne będzie wysłanie drukarki do AB w celu dokonania naprawy.
Gwarantujemy naprawę drukarki w przypadku, gdy niezależny serwis potwierdzi, że bezpośrednią przyczyną awarii był produkt TB Print.
tbserwis@ab.pl – tutaj proszę zgłaszać wszystkie zastrzeżenia co do jakości/ wydajności produktów. Każda informacja jest dla nas cenna i z pewnością przyczyni się do polepszenia jakości produktów.
INFOLINIA – informacje produktowe i serwisowe lub www.tbprint.eu
na www.tbprint eu są wyszukiwarki online lub wersje w pdf do pobrania.
Niewiele firm oferuje tak korzystne warunki gwarancji i sersisu. Wieczysta gwarancja na nasze produkty, co świadczy o tym, że my sami wierzymy w jakość tych produktów. Gdyby odsetek reklamacji byłby duży nie zarabialibyśmy. A musimy przynosić zyski, żeby dalej rozwijać portfolio swoich produktów.
  • Gry wyczerpie się nośnik barw – tusz/ toner
  • Gdy produkt jest uszkodzony mechanicznie
  • Zerwane plomby gwarancyjne
  • Uszkodzone, zerwane etykiety producenta,
  • Wszelkie ślady sugerujące ingerencję klienta mającą na celu regenerację cartridge’a i ponowne napełnienie
  • Zaklejenie dyszy w cartridge’ach atramentowych taśmą inną niż specjalistyczna taśma przeznaczona do dysz, powodujące nieodwracalne uszkodzenie cartridge’a
  • Połamane elementy obudowy
  • Wgniecenia lub zarysowania bebna OPC w cartridge’ach laserowych
  • Drukowanie na niewłaściwych nośnikach powodujące szybsze zużycie się bebna OPC, uszkodzenie listwy uszczelniającej i w efekcie sypanie się tonera
  • Mechaniczne uszkodzenia folii elektroniki, brak chipa
  • Ciało obce uszkadzające listwę uszczelniającą
  • Sprawdź kompatybilność na pudełku - czy na pewno produkt, który kupiłeś pasuje do Twojej drukarki?
  • Czy uszczelka/ plomba w tonerze została wyciągnięta w całości
  • Czy ( w przypadku tuszy HP i Lexmark) niebieska folia została ściągnięta z głowicy drukującej?
  • Spróbuj wyłączyć/ wyłączyć drukarkę
  • Zainstaluj najnowszy sterownik
Tak dzieje się, ponieważ chip, który komunikuje się z drukarką nie został rozpoznany jako chip oryginalny. Niektóre niektóre drukarki Canon - we właściwościach drukarki wyłącz funkcję "monitor stanu" i komunikat przestanie się pokazywać
  • Tusz się wyczerpał, należy kupić nowy
  • Sprawdź, czy ( w przypadku tuszy bezgłowicowych Epson, Canon, Brother) nie jest zaschnięta głowica. To zdarza się bardzo często nie zależnie czy są tusze. Należy wykonać wtedy wyrównanie poziomy atramentu lub czyszczenie głowicy ( opcje software w drukarce). Jeśli nie zadziała konieczne jest czyszczenie głowicy lub jej wymiana.
  • Jak długo się nie drukuje, tusz, jak każdy płyn inny niż woda ma tendencję do zasychania – tworzenia gęstszej warstwy, która utrudnia druk
OGÓLNIE O TONERACH W skład wchodzi kilkadziesiąt części – wałki, listwy, śrubki, zębatki, bolce, sprężynki, blaszki przewodzące prąd, toner – nośnik druku, oraz CHIP. To naprawdę skomplikowana kombinacja mechaniczno/elektroniczno/chemiczna.
  • Sprawdź kompatybilność na pudełku - czy na pewno produkt, który kupiłeś pasuje do Twojej drukarki?
  • Czy uszczelka/ plomba w tonerze została wyciągnięta w całości
  • Lasery - CHIP nie komunikuje się z drukarką – uszkodzenie elektroniki chipa
  • Lasery – pionowe paski – uszkodzenie jednej z listew – wiper blade/ doctor blade/ recovery blade – zareklamuj towar u sprzedawcy
  • Lasery – poziome paski – uszkodzenie któregoś z wałków – OPC/ Magroller/ PCR zareklamuj towar u sprzedawcy
  • Toner się sypie – toner jest bardzo rzadką substancją, w nowoczesnych drukarkach stosujemy podobnie jak OEM toner polimerowy, który jest bardzo „rzadki” ze względu na wielkość cząsteczek i może „przenikać” kasetę. Jest to niemożliwe do wychwycenia w momencie zejścia produktu z taśmy montażowej, nawet w czasie testów, to jest proces długotrwały. Najczęstszą przyczyną są: wada odlewu - niedolany plastik – niedokładny montaż - zareklamuj towar u sprzedawcy
  • Głośna praca – piski/skrzypienie – metalowe końcówki wałków bez zębatek ( magroller/PCR) trą o plastikowe gniazdo. Może zdarzyć się to w czasie puszczenie bardzo duże ilośći wydruków na raz. To jest po prostu odgłos tarcia. W cartridgach TB Print używane są lubrykanty, czyli specjalne smary przewodzące odpowiadające za mniejsze opory mechaniczne przy obracaniu się wałków. Nie można ich niestety stosować w nadmiarze, ponieważ mogą wejść w reakcję z tonerem lub wydostać się na zewnątrz cartridga i zabrudzić drukarkę.
  • Sprawdź nośnik, na którym drukujesz – papier, folia czy jest zgodny ze specyfikacją podaną przez producenta drukarki.
  • Czy papier nie jest wilgotny lub pognieciony lub uszkodzony.
  • Sprawdź ustawienia aplikacji
  • Sprawdź tryb, w którym drukujesz – foto? Ekonomiczny?
  • Kiedy ostatni raz była serwisowana Twoja drukarka?
  • Proszę dokonać przeglądu wszystkich dostępnych opcji serwisowych poprzez software drukarki
  • Każdy produkt TB ma określona wydajność. Wydajność jest podawana w oparciu o 5% pokrycie strony A4 (test Laser1 ISO 19752_Test_Chart_Ver.2006, test kolor1 ISO_IEC_24712_2006_Test_kolor – standardowe strony testowe do mierzenia wydajności tonera), oznacza to, że użycie pogrubionej czcionki, czy pokrycie strony w większym stopniu może znacznie zmniejszyć ilość wydrukowanych stron.
  • Czy w ostatnim okresie nie było w firmie inwentaryzacji? Drukowania PIT? Takie akcje zawsze zwiększają zużycie materiałów eksploatacyjnych.
  • Prosimy porównać pojemności naszych tuszy z konkurencją